pondělí 26. února 2018

Čistá mysl

Mí drazí čtenáři,

taky míváte pocit, že je na vás všeho moc a nevíte, jak z toho ven? Já jsem v poslední době opět ve fázi, kdy nevím, kam dřív skočit. Povinnosti, stres. Vidím to nejen u sebe, ale i u lidí kolem, a tak jsem se rozhodla napsat tento článek, který mi pomohl ujasnit si to hlavní k vyčištění hlavy. Snad to pomůže i některým z vás! 

Už v jiném článku jsem zdůrazňovala, že pro klid na duši je důležité si správně určit priority. Podle mého je to důležité pro osobní spokojenost a tím pádem pro další rozvoj. Pokud máte ve škole několik projektů či testů najednou, věnujte se tomu, na co se připravíte nejlehčeji a co je pro klasifikaci důležitější. Zejména ale myslete na své zdraví, v tomto případě zejména psychické. Známky nejsou všechno a rozhodně byste se kvůli nim neměli dotknout psychického dna.

Udělat si ve všem pořádek je dalším dobrým krokem k vypořádání se se stresem. Uklidit si v pokoji či v bytě vám pomůže k tomu mít klid na duši. Můžete se při tom i pokochat vzpomínkami, které zaručeně najdete. Tohoto kroku se ovšem týká i pořádek duševní, tedy srovnat si myšlenky a urovnat si přátelské či nepřátelské vztahy. Není nic lepšího, než být upřímný, řešit vše narovinu a mít klidné (ne vždy ovšem kladné) vztahy s okolím. 

Tak trochu související věc s předchozím bodem: rekonstrukce pokoje či bytového zařízení. Když bydlíte tam, kde se vám líbí, máte zaručeně klidnější hlavu. Já se tedy už asi tak rok dokopávám k tomu si zorganizovat pokojík, ale však se známe... třeba se mi to povede po maturitě... 

"Ve zdravém těle zdravý duch," svatá pravda! Osobně se mi žije s větším klidem na duši, když mám vnitřní pocit "zdraví". Správná životospráva, tedy jídelníček a cvičení je základ, a je to samozřejmě velké plus k tomu se sebou něco dělat. Ovšem není to jen o vnějším vzhledu, ale i zevnitř se musíte cítit fit, abyste zvládli fungovat. Co mně na to pomáhá? Meditace, jóga. Když to jednou zkusíte, přijdete na to kouzlo uklidnění, uvolnění od stresu. Jsem si stoprocentně jistá, že na to si najdete čas každý den. A když taky nevíte co dřív, je to o to lepší. Na půl hoďky si odpočinout a ještě takhle zdraví prospěšně, to je báječný.

Za teplého počasí můžete to meditování spojit s přírodou. Najděte si klidné místečko, kam se můžete na hodinku ukrýt a dejte se do procesu "odstresování" venku na sluníčku. Jsem si jistá, že to jen meditační účinky posílí. A pokud to třeba zima zrovna nedovolí, jděte se jen tak provětrat. Já volím procházku k rybníku, kde si můžu sednout, popřemýšlet. V přírodě je taky fajn běhat. Když mě někdo vytočí ve škole nebo v práci, jdu si vypustit nervy a zároveň si dát do těla ve sportovním.

Každý z nás taky určitě zná tu euforii, kdy se nám do náruče nažene milovaný chlupáč, co už čeká za dveřmi a touží po naplněné misce i po naší lásce. Ať je to pes, kočka či králík, domácí mazlíčci asi mají čuch na stres. Pokud takového doma máte, najděte si na něj chvilku a věnujte se mu. Potěší to nejen vašeho miláčka, ale i vás. I rybičkám se určitě můžete věnovat...

V neposlední řadě dělejte to, co vás baví. Týká se to prakticky všech zmíněných bodů. Vaše koníčky můžou výrazně ovlivnit to, jak se cítíte. Pokud vás daná činnost baví, dáte do ní maximum, snažíte se zlepšovat a soustředíte se právě na to, snadněji se zbavíte stresu, respektive mu předejdete a nebudete tak mít těžkou hlavu. Ovšem ani to nepřehánějte, měli byste vždy znát svoje hranice.

Věřím, že si každý z vás najde svou správnou cestu k vyčistění hlavy a uvolnění. Pokud se vám článek líbil, budu ráda za reakce!

Tímto se chci také omluvit za dlouhatánskou pauzu, doufám, že opět chytnu múzu a dosáhnu splnění svého snu (o čemž vás určitě budu informovat). Díky za trpělivost!  -TEE

Žádné komentáře:

Okomentovat