sobota 13. června 2015

ROZHOVOR #5: Nathalie Foto

Vážení a milí, je tu další rozhovor!

Ti z vás, kteří mají instagram na tuto slečnu možná již narazili.

Nathalie je známá hlavně díky svému projektu 365 zaměřeném na nohy - každý den, 365 dní fotí a sdílí snímky svých nohou.

Projekt je již skoro u konce, zbývá posledních pár dní, a já se rozhodla napsat s touto atraktivní slečnou rozhovor. :)

Přeji tedy příjemné počtení!



Tee: Jak jsi se dostala ke svému projektu? Inspirovalo tě něco?
Nathalie: Byla jsem klasická fotografka amatérka, která, jak se říká, dlouhou dobu neměla do čeho "píchnout". V minulosti jsem již zkoušela dělat projekt 365 dní, ale bohužel jsem se nedostala dále než za druhý den, vůbec mě to nebavilo a nebylo to ani hezké... Fotografovat ale něco, kde máte jen jeden objekt, to je podle mě výzva.



Tee: Jak se dívají tví přátelé a příbuzní na tvůj projekt? Podporují tě, dávají ti rady?
Nathalie: Rodině a kamarádům se můj projekt určitě líbí, nejvíce nadšená je podle mě má sestra Verča, která si poctivě ukládá každý den. Můj kamarád Martin Kapoun mi například po několika letech fungování Nathalie foto udělal naprosto nádherné nadčasové logo, chtěla jsem jej už na začátku, kdy stránka začala fungovat, ale pořád jsem se k tomu nějak neměla. Dnes jsem ráda, že jsem počkala právě na Martina. 
Co se týče rad tak ty mi rodina ani kamarádi nedávají, protože jsem to zakázala na začátku, když jsem začala dělat projekt, Babička mi vždycky dávala nějaké náměty, ale já jsem ji nikdy neposlechla, protože opravdu chci aby to všechno bylo jen z mé hlavy. Jinak co mě osobně mrzí, je to, že se do toho nikdy rodina ani kamarádi nechtěli nějak více zapojit z vlastní iniciativy.

Tee: Psala jsi, že posledních 14 fotek ponecháš utajené do doby výstavy. Bude tedy nějaká?
Nathalie: Bohužel původní plán s výstavou, a také s utajením posledních dní, se prozatím ruší, protože nevím přesně jak bych to dokázala zorganizovat, když bydlím v Nizozemí, mám tady své povinnosti a odjet na delší dobu než na jeden týden, je pro mě naprosto nepředstavitelné. Každopádně chci své fanoušky trošku napínat s posledním dnem 365 (lžu, získávám čas, nic mě totiž nenapadá) :DD

Tee: Jak to děláš, že máš tak pěknou postavu a nohy? Jakou máš stravu, či cvičení? Slýcháš často lichotky na svou postavu?
Nathalie: V minulosti jsem aktivně sportovala, a teď si jdu občas zaběhat nebo zacvičit. Nikdy jsem žádné speciální diety nedržela, ani žádný speciální jídelníček nedodržuji. Nemám ráda sladké, čokoládu si dám jednou za měsíc a s bonbony jsem na tom úplně stejně, ale zase jsem závislá na smažených věcech, miluji hranolky, mohla bych je jíst každý den, neštítím se toho jít si je koupit v 11 večer, s jídlem se zkrátka netrápím, jím to, na co mám zrovna chuť. Lichotky na svou postavu občas slýchávám:), ale není to nic dramatického.


Tee: Co bys doporučila slečnám, které si chtějí vypracovat či udržet dobrou postavu a být fit?
Nathalie: Jedinou věc kterou můžu k tomu můžu říct je: vydržte to, a naučte se milovat tělo, které chtece změnit, pro tělo které chcete mít. Cesta za výsledkem je sice těžká, ale pak stojí za to.

Tee: Žiješ nyní v Amsterdamu, co tě tam přivedlo a jak jsi tam dlouho?
Nathalie: Nizozemí mě přivedl můj přítel, který zde organizuje letní brigády pro české a slovenské studenty na Amsterdamském letišti Schiphol.

Tee: Kdy jsi začala s projektem? Držíš se plánu "každý den jedna fotka", nebo občas zapomeneš?
Nathalie: Dodržování původní myšlenky projektu je má velká ostuda, projekt dělám už strašně dlouho, a fotky momentálně přidávám, když se mi to hodí, do nějakého dne 250 (nevím to přesně) jsem fotografie přidávala poctivě každý den, ale potom, co jsem se přestěhovala to začínalo být nemožné, měla jsem časově i fyzicky náročnou práci a projekt mi spíše překážel. Dokonce jsem byla přesvědčená o tom, že ho předčasně ukončím, můj přítel mi byl v tomhle smyslu velká opora, vždycky nenápadně utrousil nějakou připomínku, která mě vždycky nakopla a taky mi s úšklebkem připomněl, že nerada prohrávám.

Tee: A co blogy, sleduješ nějaký?
Nathalie: Blogy popravdě moc nesleduji, občas se podívám na nějaký fashion blog, abych zjistila, co se zrovna nosí, ale nedělám to nějak pravidelně, mě spíše baví youtube.

Tee: Máš nějakého oblíbeného umělce či umělkyni - malíř, spisovatel, fotograf apod.?
Nathalie: Mám oblíbeno spousty fotografů, například Jana Saudka, Simonu Smrčkovou, a mého známeho Hynka Hampla který patří mezi špičku český instagramerů, k dnešnímu dni má úžasných 42k, Hynek byl právě ten, který se mě na instagramu ujal, udělal se mnou první rozhovor, a dal mi spoustu užitečných triků a rad, které používám dodnes.

Tee: Jaké místo považuješ za své nejoblíbenější? Promítáš to do svých fotek - vybíráš si přesně místa, kde budeš fotit, nebo je to náhodné, jak tě napadne?
Nathalie: Za své nejoblíbenější místo považuji svou postel :D podle toho to tak občas vypadá :D ale ne, dělám si srandu (ne nedělám). A teď už vážně, mám ráda každé místo, kde není stres a kde je ticho. Co se týče vybírání míst, nebo náhody, tak se mi samozřejmě občas stane, že mě zrovna nic nenapadá, když vím, že mám někam jít, kamkoliv, na procházku, na nákup, tak si beru foťák kdyby mi náhodou něco přišlo pod ruku, proto mám v projektu spousty květin. To je právě ta záchranná výplň, kdy jsem měla v hlavě vymeteno, ale ve většině případech se fotografie snažím vymýšlet, nedávno jsem například fotografovala talíř plný ovoce. Vůbec to nebylo tak, že jsem zrovna jedla ovoce, tak jsem ho i vyfotila, vymyslela jsem to, šla do obchodu, a poctivě vybírala každý kus, pak to hezky nakrájela a naaranžovala, našla jsem k tomu vhodný kousek oblečení, přemýšlela o stylu jakým to vyfotím, například jestli budu mít nohy založené nebo natažené, a pak teprve začala fotit, vypadá to jednoduše a pro některé lidi možná jako práce na pár minut, ale to není pravda, vážně do toho dávám vše, a to nemluvím o tom, kolik času mi zabere vybrat ze všech těch fotografií tu nejhezčí.

Tee: Plánuješ ještě nějaký další projekt po dokončení tohoto?
Nathalie: Samozřejmě mám v hlavě nějakou představu o dalším projektu, ale zatím o něm nechci mluvit, nerada bych, aby mi nápad někdo sebral, nebo abych si to třeba potom rozmyslela, a někoho tím, že vlastně nic nebude, musela zklamat. Takže tohle téma stále nechám otevřené, a když se něco bude dít tak to určitě dopředu oznámím.

Tee: A co vůbec uděláš s hotovým projektem? 
Nathalie: Na začátku když jsem s projektem začínala jsem říkala, že obraz prodám, a peníze si nechám, koupím lepší vybavení a ve focení budu pokračovat. Pak jsem si ale uvědomila, že jsem zdravá a mladá a peníze si můžu vydělat kdykoliv. Bude tedy lepší je darovat někomu, kdo takovou možnost nemá. Už jsem oficiálně oznamovala na své Fb stránce a na instagramu, že bych chtěla nechat zhotovit dva obrazy a dát je do dražby. Peníze za jeden obraz bych chtěla darovat lidem na pomoc v boji proti rakovině a peníze za druhý obraz bych chtěla darovat své těžce postižené sestřenici Klárce, která by je potřebovala na nový invalidní vozík, nebo na jiné užitečné věci, které by jí usnadnily život.

Tee: A nakonec - co bys vzkázala tvým followerům, mým čtenářům a lidem, kteří dělají, nebo chtějí dělat podobné projekty?
Nathalie: Svým followerům bych chtěla strašně moc poděkovat, že mě hnali celou tu dobu kupředu, opravdu, kdybych nečetla tak krásné komentáře a neviděla, jak moc je to baví, tak bych toho už nejspíše dávno nechala, ale nechtěla jsem nikoho z nich zklamat.
Lidem kteří dělají své projekty, nebo chtějí začít, vzkazuji: hlavně buďte originální,a dodělejte to za každou cenu, i kdybyste měli nějaký den vynechat nebo projekt posunout:)



Mnohokrát děkuji milé slečně Nathalie za rozhovor, určitě se mrkněte na její instagram a Facebook page, kde zveřejňuje všechny své projektové fotky.



Žádné komentáře:

Okomentovat