neděle 16. července 2017

TOP8 Knížek, které jsem četla

Vítejte u prvního článku ze série TOP8!

O co se vlastně jedná? Každý z těchto článků bude zaměřen na téma, které mi zrovna přijde na mysl, a to ve stylu seznamu osmi "nej".

A proč osmi? K osmičce mám prostě jakýsi vztah již od dětství a má pro mě jistý význam. Není to ani moc, ani málo, což se činí ideálním pro mé seznamy.

Jak vyplývá z titulku, dnes se zaměřím na 8 nejlepších knih, které jsem četla.

Nad knihami, které do seznamu zařadím, jsem dlouho nepřemýšlela. Větším problémem mi bylo jejich pořadí. To je přeci těžké seřadit knihy od nejlepších dolů...

S první trojicí jsem ale příliš neváhala:


1. Antoine de Saint Exupéry - Malý princ

S touto knihou jsem se seznámila na základní škole a dodnes ji řadím na první pozici v mých oblíbených knihách. Ač se může zdát, že se jedná pouze o dětskou knížku, podle mě tomu tak není. Já osobně při každém přečtení nacházím nové a nové myšlenky z pohledu dítěte i dospělého, a to je důvodem mojí neutichající lásky k této knížce.



2. Fausto Brizzi - Sto dní štěstí

Pokud hledáte něco, co vás rozpláče a zároveň nadchne, jednoznačně doporučuji tento knižní skvost. Hlavním hrdinou knihy je Lucio Battistini. Zjišťuje, že umírá a zbývá mu posledních sto dní.

"Jediné, čeho lituju, je, že jsem musel zjistit, že umírám, abych začal žít."

Nejde ani pořádně vyjádřit, jak tuto knížku miluji, protože je prostě skvělá. Příběh Lucia je napsán naprosto geniálně a věřím, že svým způsobem nadchne každého dalšího čtenáře. Tahle kniha se v mém žebříčku hodně pere o první místo s Exupérym.





3. Guillaume Musso - Protože tě miluji

Autor má báječný styl psaní, takový, který vás pohltí, a proto jsem se rozhodla pro tuto knihu po přečtení jiné Mussovy knihy. Perfektní rozhodnutí. Příběh popisuje život psychologa Marka, jeho ženy a dcery Layly. Ta se jednoho dne z ničeho nic ztratí v obchodním centru a Mark propadne na dno. Po pěti letech se Layla objeví na stejném místě, kde zmizela, ale nemluví. Když však mluvit začne, činí záhadu jejího zmizení a jeho vyšetřování ještě větší.
Děj vás naprosto pohltí. Doporučuji.

No, a potom tu jsou knihy, u jejichž zařazení jsem začínala mít problémy...


4. Gayle Forman - Jen jeden den

Alysson má život doslova podle rozvrhu - všechno naplánováno. Je slušně vychovaná, což jí začně trochu nudit, a když se pozná s hercem Williamem a má s ním odjet na den do Paříže, souhlasí. Prožije tak 24 hodin, které jí změní život.
Tahle kniha je spojením romantiky, chtíči po změně a útěku od stereotypního života a cestování. Pokračováním je kniha Jen jeden rok, která popisuje Williamův pohled na situaci, která se odehrála mezi ním a Alysson a její následky.


5. John Green - Hvězdy nám nepřály

Příběh, o kterém slyšel asi každý. Jedna z mála knih, která mě dohnala k slzám.
Mladá Hazel Grace trpí rakovinou a začne navštěvovat podpůrnou skupinu pro lidi postižené rakovinou. Zde se potká s hezounem Gusem, a nejen díky jejich vzoru, autorovi Peteru van Houtenovi, kterého později navštíví v Amsterdamu, se sblíží.
Příběh ukazuje na děsivý průběh rakoviny a její, někdy ty nejhorší, následky.

Malá zajímavost: Příběh hlavní hrdinky je inspirován pravdivým příběhem Esther Grace Earl, s kterou se autor potkal na Harry Potter konferenci. Po napsání knihy ji věnoval Esther, která zemřela v roce 2010 v pouhých 16 letech na následky rakoviny.




6. Oscar Wilde - Obraz Doriana Graye

Další z knih, na které jsem narazila díky povinné školní četbě. Dorian je uchvácen krásou svého portrétu od svého přítele Basila Hallwarda a to natolik, že vysloví přání, aby zůstal on navždy takový, jaký vypadá na obraze. Jeho obraz tak začne "prožívat" následky Dorianových slov a nadcházejících činů a změní se k nepoznání.
 
Autor mě oslnil svým stylem psaní. Vyjadřování a zejména myšlení a odlišný pohled na svět jednotlivých postav mě pohltil a byla jsem velice překvapená zakončením.



7. Jasmine Warga - Moje srdce a jiné černé díry

Zprvu mě k sobě kniha dostala díky názvu, a tak jsem si jí tedy musela přečíst. A řeknu vám, rozhodně jsem neudělala špatně. Po několika stránkách jsem se dostala do příběhu a několikrát i tajila dech.
Téma mladé slečny, která chce spáchat sebevraždu a hledá si na to "spolupachatele". Když najde ideálního parťáka na společnou sebevraždu, zjistí, že vlastně chce díky němu žít. Velice šikovně napsaný young adult.



8. Justin Halpern - Kecy mýho fotra

Tak natěsno jsem se rozhodla zmínit tuto knihu. Autor popisuje svůj vztah s otcem, který svou rodinu sice miluje nadevše, ale pro ostré slovo nikdy nejde daleko. Z twitterových příspěvků vznikla tato sbírka otcovských hlášek, která vás zaručeně pobaví.



Na konci mi přeci jen osm přijde málo, a tak bych ráda zmínila sérii knih podobnou poslední zmíněné, a to Red Meat od Maxe Cannona, kterou také čtu ráda, a knihu Eleanor & Park od Rainbow Rowellové - podobná sedmičce. (A také bych neměla zapomenout na knihy od Stephena Kinga, mistra hororovek, ale to už je asi moc, co?)

Pokud se se mnou v mém TOP8 seznamu v něčem shodnete, dejte vědět do komentáře. Co byste vy doporučili ostatním?

2 komentáře:

  1. Zo zoznamu som citala Maleho princa a Portret Doriana Graya. V poslednom case ma zaujala kniha Moz menom Ove, takze odporucam :-)

    OdpovědětVymazat