pondělí 5. června 2017

OPTIMISMUS A DOBRÁ NÁLADA

V poslední době potkávám spoustu lidí, kteří jsou na okolní svět negativní. Nejen co se týče nálady, ale i názorů. Řekla jsem si, proč si udržovat negativní přístup?

Nevím, zda-li je to tímhle rokem nebo jakýmsi vnitřním nutkáním, ale před nějakou dobou jsem se rozhodla udělat si svou osobní očistu od všeho špatného. Lidí, nálad, pocitů. 
Myslím si, že je to jednou za čas důležité pro všechny, kteří se necítí v příliš dobré náladě. Mně osobně to jistým způsobem posunulo dál. Rozhodla jsem se tedy napsat pár rad a tipů, které mně osobně pomohly, a na závěr to, jak si udržet dobrou náladu.

Lidé
Spousta lidí v mém okolí se drží negativismu snad úplně na vše. Jak se říká, každý svého štěstí strůjce - z mého pohledu štěstí v jisté míře závisí na pozitivním přístupu k životu. Pokud si vy sami budete udržovat dobrou náladu a rozdávat úsměvy do světa, přenesete to na své okolí a hned je o pár veselejších lidí víc.
Když je většina vašich přátel beznadějně negativní, chytá se tahle nálada i vás. Samozřejmě, každý z nás má chvíle, kdy by se nejradši zahrabal dvacet metrů pod zem a nevycházel do společnosti, ovšem nejlépe se z těchto stavů dostává právě vyjasněním, proč je dobré se mít fajn. Jenomže málokdo vás poslechne v tom, co je podle vás k spokojenému životu dobré, a uvědomění tak leží na každém osobně. I tak zkuste vysílat pozitivní signály o tom, že je na světě s dobrou náladou krásně!
To, koho máte ve svém blízkém okolí, silně ovlivňuje váš psychický stav.
"V nouzi poznáš přítele" se u mě velice osvědčilo, a tak děkuji všem mým nejlepším přátelům, kteří mi pomohli uvědomit si vlastní hodnoty a posunuli mě dál, ale také těm, kteří mi ukázali hodnoty sebe samých a sešli z cesty mých "přátel".
A ti, kteří ve vás budou vyvolávat silné pocity špatné nálady by neměli vůbec figurovat ve vaší blízké budoucnosti. Od té doby, co jsem já ze svého života vyškrtla negativní a přetvařující se lidi, se mám tisíckrát lépe!

Priority
Pro mě ta nejdůležitější věc na tom, jak být v klidu. Někdy nevíte, co dřív, protože si nezvládáte ujasnit své priotity a věnovat se důležitým věcem, což vyvolává stres. Když jste bez ale stresu, lepší nálada je hned znát. Každý myslí na budoucnost v jiném směru, někomu záleží na výsledcích ve škole, jinému na dobrých rodinných vztazích. Pro to, abyste uměli vyjít ze stresu je důležité stanovení vlastních priorit, tedy toho, co je pro vás opravdu nejdůležitější. Pokud cítíte, že se chcete dostat na vrchol své studijní kariéry, dejte přednost školním projektům před vším ostatním. Jestliže máte potřebu se věnovat v první řadě své drahé polovičce a přátelům, dělejte to. Nemusíte se jen hnát za penězi. Zkuste si života užívat i bez toho. Stanovte si ty svoje priority. Právě to je totiž klíčem k sebeúspěchu

Koníčky
Od doby, co jsem si utřídila své priority a začala se důrazněji věnovat své milované flétně, mám mnohem lepší pocit ze sebe samy. Když máte zálibu, která vás baví a naplňuje, posouváte své hranice dobré nálady stále výš. Nejde o to se do něčeho nutit, koníčky byste měli vykonávat s láskou. Ať jde o hru na hudební nástroj, četbu, psaní románů či fitness, zkuste si najít pár desítek minut denně na to, co rádi děláte. Pokud se v tom začnete zlepšovat, čeká vás z toho skvělý pocit a tím pádem i pozitivní naladění. Nenuťte se do něčeho, co nemusíte a nechcete dělat (což opět souvisí s danými prioritami).

Vzhled
Buďte spokojeni sami se sebou. To, jak se oblékáte či líčíte vám nemá určovat okolí. Nikdo nenosí vaše boty, aby mohl určovat, co si máte zrovna vybrat za outfit a jestli se můžete líčit. Můžete, cokoli sami chcete. Vezměte si ten crop, i když nemáte sixpack. Nalepte si ty umělé řasy, když na to máte náladu. Nagelujte si ty vlasy, když se tak cítíte lépe. Jestliže nejde o jasně daný vhodný profesní outfit, je tohle všechno jen o vás.

Správná životospráva
I to, jak se stravujete ovlivňuje vaší náladu. Já třeba trpěla záchvaty přejídání a uvnitř mě to ničilo. Věděla jsem, že je to něco, co prostě nesmím dělat, jenže tomu nejde zabránit, pořád máte jistý blok v hlavě. Nakonec jsem se ale přemohla, dala se na cvičení a pravidelnou stravu a stala jsem se sama se sebou spokojenější.

Talismany
Ke každému znamení prý připadá kámen. Já nosila dlouhou dobu na krku karneol, který má beranovi pomáhat motivačně a dobrou náladou. Řekla bych, že mi to opravdu v dané chvíli pomohlo. Nemusí jít jen o "talismany" určitých znamení. Využijte svých dárečků od blízkých jako talismanů pro štěstí. Kupte si sloníka s chobotem nahoru a prociťte přes něj své štěstí.

Dobrá nálada?
ta se odraží od všech zmiňovaných bodů. Jestliže jste spokojeni se sebou sama a cítíte kolem sebe positivismus, budete se mít skvěle.
Hranici dobré nálady má každý pravděpodobně jinou. I tak bychom měli znát hodnoty nás samotných, dělat to, co zvládneme a jít za splněním svých cílů.

Rozdávejte úsměvy do světa. Ujasněte si své priority. Nesnažte se být někým jiným. Buďte sami sebou. Buďte naladěni pozitivně, Jak vnitřně, tak na svět kolem vás. To je cesta k dobré náladě.


Pokud si z tohoto článku něco odnesete, dejte mi to vědět. Pokud ne, zkuste se nad tím alespoň opravdu zamyslet. Nad tím, co je pro vás samotné skutečně důležité.
Necítíte se snad vy sami lépe s dobrou a pozitivní myslí?

All my love, Tee

Žádné komentáře:

Okomentovat